strategische sessies ondersteuning creatieve strategie

Over jezelf praten als ondernemer

soms zelfs een heel goed idee

Toen wij voor het eerst voor Van den Dongen Parket aan de slag mochten, was het een bedrijf in exclusieve parketvloeren. Wij ontwikkelden het concept voor de website en het eerste magazine waarin niet langer het product maar de relatie van opdrachtgever met zijn woning (en zijn vloer) centraal stond. Sindsdien heeft Van den Dongen grote stappen gezet. Het bedrijf ging over van vader op zoon, en naast parket richtte Bart zich daarna ook op maatwerk interieur. Een heftige periode, zeker voor Bart zelf, die grote investeringsrisico’s nam om een nieuwe organisatie op te zetten en Van den Dongen in dit segment op de kaart te zetten. 

Wij mochten dit als marketingpartner van heel dichtbij meemaken: met een maandelijkse voortgangsbespreking zodat wij zelfstandig verder konden, en elk kwartaal een strategisch overleg. Er was sprake een relatief lange periode waarin alles nog in ontwikkeling was, maar we wel de publiciteit moesten zoeken: de productieplanning van de nieuw aangeschafte machines moest vol, ondanks alle open eindjes. Samen met Bart werd besloten de ontwikkelingen in zijn bedrijf gewoon als onderwerp te nemen. De reeks persoonlijke blogs waarin we de waarden onder het bedrijf konden blijven benadrukken, maar waarin Bart zich ook van zijn kwetsbare kant liet zien, bleken erg goed gelezen te worden.

Bart van den Dongen: “Als je overal tegelijk in je bedrijf wilt zijn, schiet marketing en communicatie er als eerste bij in. Je eerste focus ligt toch op je interne organisatie en je klanten. Toch is het verschrikkelijk belangrijk om in de marketing de basis op te zetten, waar je later op kunt verder bouwen. Rachel en Sonja voelen en vullen dat heel goed aan. Ze zetten in op kwaliteit maar steken het ook slim in: de projecten en interviews die worden verzameld, worden gebundeld op internet, in het nieuwe magazine en ingezet in social media. Zonder dat het mij veel tijd kost, is er toch continuïteit. Plot is voor ons eigenlijk onze ingehuurde marketingafdeling!”